Meny

Retur (Angrefrist)

Hos Growing Up har du alltid 14 dager Angrefrist på det du kjøper. Unntaket er personaliserte varer som produseres spesielt for deg, som for eksempel fødselsplakater eller veggdekor med navnetrekk. Skal slike varer returneres må du dekke de utgiftene vi har hatt i forbindelse med fremstillingen av varen. Det vises her til Salgsbetingelsene for en fullstendig beskrivelse av vilkårene som gjelder.

Slik går du frem for å returnere varer på Angrefrist:

  1. Vi anbefaler at du kontakter oss før du returnerer varer på Angrefrist. Dette er ikke for å innskrenke dine muligheter til å returnere varer, men ved å registrere returen på forhånd sikrer du at vi kan følge den opp bedre.
  2. Det er en fordel om du benytter angrefristskjemaet som du mottok pr. e-post fra oss. Dette kom i samme e-post som ordrebekreftelsen, men kan også lastes ned ved å klikke på linken nederst på siden. Fyll inn ditt navn og fullstendig adresse og telefonnummer. Det er imidlertid ikke noe absolutt krav at angrefristskjemaet brukes. Alternativt kan du skrive all relevant informasjon i et følgeskriv og legge ved varen.
  3. Legg ved kopi av kontantnota/faktura som du fikk fra oss da du kjøpte varen, evt. skriv referanse til ditt kundenummer/ordrenummer på angrefristskjemaet som du legger ved pakken.
  4. Pakk varene forsvarlig inn slik at de ikke skades under returen. Husk at du har ansvaret for varen helt frem til den ankommer vårt lager. Varen skal returneres i samme stand og mengde som du mottok den.
  5. Vi anbefaler at du sender varen som sporbar sending, for eksempel Postens Norgespakke. Kunden dekker returkostnadene.
  6. Pakken sendes til: GrowingUp AS, Tverrvegen 32B, N-6020 ÅLESUND.

VIKTIG: Ikke send pakken i oppkrav, "mottaker betaler frakt" eller lignende. Pakker som sendes i oppkrav vil ikke bli hentet ut av oss, og vil gå i retur for avsenders regning. Det vises her til salgsvilkårene.

Når pakken er kommet tilbake til oss vil vi gå igjennom innholdet og sjekke at varen er uskadet og salgbar, og refundere ditt tilgodehavende normalt innen 5-7 virkedager. Valgte du å betale ordren med kredittkort, vil beløpet bli tilbakeført til ditt kort. Valgte du faktura, vil du motta en kreditnota ("kredittfaktura") fra fordringshaver (Klarna). Beløpet på kreditnotaen trekker du fra når du betaler den opprinnelige fakturaen.

 

Last ned Angreskjema